Grejpfrut czerwony

Grejpfruty to interesujące owoce, gdyż w smaku są bardziej goryczkowe i kwaśne, niż słodkie. To owoce bardzo soczyste, orzeźwiające i niskokaloryczne. Są większe niż pomarańcze, ale mniejsze niż pomelo i występują w kilku kolorach, z których każda lekko odróżnia się smakiem i wartościami odżywczymi od pozostałych. Grejpfruty słyną z wysokiej zawartości witaminy C oraz substancji przeciwutleniających korzystnie wpływających na poprawę stanu zdrowia.

Grejpfrut czerwony

Grejpfrut czerwony lub różowy określany jest jako „rajski owoc”, co tłumaczy jego dużą popularność. Grejpfrutowi najbliżej jest do pomarańczy, z prostego powodu – jest krzyżówką dwóch odmian tego owocu pomarańczy chińskiej i olbrzymiej, czyli pomelo. Czerwony grejpfrut ma gorzko-kwaśny orzeźwiający smak, jest niskokaloryczny, gdyż aż w 90% składa się z wody. Czerwone grejpfruty są zasobne w witaminę C, która opóźnia procesy starzenia się komórek, wzmacnia kolagen występujący w skórze i stawach oraz kościach, wzmacniając ich strukturę. Zawiera również likopen oraz karotenoidy, czyli substancje o działaniu przeciwutleniającym i ochronnym dla skóry w stosunku do promieni UV, na które narażona jest powłoka ciała podczas ekspozycji na promienie słoneczne. Regularne spożywanie grejpfruta poprawia odporność organizmu, pomaga obniżyć poziom cholesterolu ogólnego we krwi, triglicerydów oraz glukozy na czczo. Ten owoc może być spożywany również przez osoby z cukrzycą oraz insulinoopornością, gdyż zawiera mało węglowodanów, natomiast sporo błonnika pokarmowego. Warto zwrócić uwagę na spożywanie grejpfruta wraz z białymi błonkami, które w smaku są nieco gorzkie, ale to właśnie w nich kryje się bogactwo błonnika pokarmowego oraz flawonoidów, czyli związków o działaniu przeciwutleniającym. Grejpfrut czerwony działa moczopędnie, oczyszczająco na organizm, wpływając korzystnie na pracę nerek oraz wątroby.

Dodaj komentarz